loading...
کالای خواب،خرید کالای خواب،بالش،تشک
حبیب بازدید : 31 شنبه 01 آبان 1395 نظرات (1)

 

فروشگاه اینترنتی کالابند          تلفن:  97 84 68 77 021

 

تشک فنری معمولا از هسته فنری و لایه هایی در بالا و پایین آن تشکیل شده اند. هسته :هسته اصلی، مسؤل حمایت اصلی بدن در هنگام خواب است . هسته تشک های فنری مدرن که اغلب به نام "innersprings" شناخته میشوند اغلب از جنس فنر فلزی استیل و یا فنر "کویل"(فنرکویل از موادی ساخته شده است که قابلیت ارتجاعی بیشتری دارند) ساخته شده اند.

فنر تشک

پیچه یا پیچار فنر(پیچه یا پیچار یک خم سه‌بعدی واقع بر یک استوانه یا مخروط است که مولدهای استوانه یا مخروط را با زاویهٔ ثابتی قطع می‌کند) عامل دیگری است که ثبات و استحکام و میزان حمایت تشک  را تعیین میکند.. به طور کلی، فنرکویل در تشک های با کیفیت بالاتر پیچه۱۴ (۱٫۶۳ میلیمتر قطر) دارند.. پیچه های ۱۴تا ۱۵٫۵ (۱٫۶۳-۱٫۳۷ میلی متر)فشار را به آسانی تحمل میکنندو احساس راحتی بیشتری به تشک می دهند، در حالی که پیچه ۱۲٫۵ (۱٫۹۴ میلی مترقطر) ، سفت تر است. springارتباط بین فنر هاباعث میشود تشک شکل خود را بهتر حفظ کند. بیشترفنرها توسط سیم های بینابینی به هم متصل شده اند؛ روکش فنرها  به هم متصل نیست، اماپاکت پارچه ای کمک می کند تا تشک شکل خود را بهتر حفظ کند. pocket-sideview

 

ش

تشک ، تشك،تشک طبی،فروش تشک ،خرید تشک،تشک برای کمر درد

http://kalaband.com

کالابند،کالا بند

فروشگاه اینترنتی

بالش،بالش طبی،تشک خارجی،تشک آلمانی،خوشخواب

     دکتر مترس   تشک زست      فیلیپس

  تشکzest

 

لوازم خانگی      پلوپز       سرخ کن      بخارپز

   

  نمایندگی فیلیپس     آون توستر   ساندویج ساز   مایکروویو

 

kalaband 



حبیب بازدید : 60 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (0)

 

فروشگاه اینترنتی کالابند          تلفن:  97 84 68 77 021

تشک زست مدل کامفورت

تشک : . دارای سیستم فنر بندی میکرو پکت اسپرینگ۵ ناحیه ای(۵zone pocket spring) می باشدکه وزن و فشار بدن رو در ۵ ناحیه تفکیک  می کند .تا فرم گیری دقیق تر و راحتی خواب بالاتر ی داشته باشد. تعداد ۱۶۱۰ عدد  فنر در این تشک کار شده است و در هر متر مربع ۱۱۰ کیلوگرم وزن را پشتیبانی می کند یک سمت مموری فوم با دانسیته بالا کار شده است که نسبت به سمت دیگر  ۴۰ در صد نرم تر است.  ، پارچه آن از جنس مخمل پنبه ای آغشته به گیاه   آلوئورا که تنها تشک قابل شستشو می باشد.دارای تهویه ۳D که همیشه هوای داخل تشک در حال تعویض می باشد.

دارای ۱۷ سال گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش  می باشد .

 

تشک ، تشك،تشک طبي،فروش تشک ،خريد تشک،تشک براي کمر درد

http://kalaband.com

کالابند،کالا بند

kalaband                            تشک زست

فروشگاه اينترنتي

بالش،بالش طبي،تشک خارجي،تشک آلماني،خوشخواب

     

تشک zest

لوازم خانگي      پلوپز       سرخ کن      بخارپز

 

حبیب بازدید : 44 یکشنبه 18 مهر 1395 نظرات (0)

تلفن:77688497-021

تشک زست مدل نایتNight Dream

ﺗﺷﮏ طﺑﯽ ﺑﺎ ﮐﯾﻔﯾت ﺑﺎﻻ دارای ﻓﻧرھﺎی ﻣﻘﺎوم از ﺟﻧس ﮐرﺑن ﮐه ﻻ ﺑه ﻻی آﻧﮭﺎ ﻓوم ﮐﺷﯽ ﺷده ﻣﯽ ﺑﺎﺷد و ﺗﺣﻣل وزن ۹۰ ﮐﯾﻠوﮔرم در ھر ﻣﺗر ﻣرﺑﻊ را دارﻧد.روی ﺳﯾﺳﺗم ﻓﻧرﺑﻧدی ﺑه ﻗطر ۴ ﺳﺎﻧﺗﯽ ﻣﺗر ﻓوم ﺗﻌﺑﯾه ﺷده ﮐه ﺑﺎﻋث ﻣﯽ ﺷود ھﻧﮕﺎﻣﯽ ﮐه روی ﺳطﺢ ﺗﺷﮏ دراز ﻣﯽ ﮐﺷﯾد ﺗﺷﮏ ﺗوﺳط اﯾن ﻓوم، ﻓرم ﺑدن ﺷﻣﺎ را ﮔرﻓﺗه و ﺳﺗون ﻓﻘرات در راﺳﺗﺎی اﺳﺗﺎﻧدارد ﺧود ﻗرار ﺑﮕﯾرد

تشک ،تشك،تشک طبی،فروش تشک ،خرید تشک،تشک برای کمر درد

http://kalaband.com

کالابند،کالا بند                 تشک زست

kalaband

بالش،بالش طبی،تشک خارجی،تشک آلمانی                              تشک zest

تشک تشک طبی تشک برای کمر درد

حبیب بازدید : 57 چهارشنبه 14 مهر 1395 نظرات (0)

ﺗﺷﮏ ﮐﺎﻣﻼ ﺳﻔت و ﺑﺎ ﺣﺎﻟت ارﺗﺟﺎﻋﯽ ﺧﯾﻠﯽ ﮐم ، دارای ﻓﻧرھﺎی SL ﺑوﻧل ﻗوی (ﺗﻌداد ۲۳۰ ﻋدد ﻓﻧر) از ﺟﻧس ﻓﯾﺑروﮐرﺑن و ﻣﮭﺎر ﺷده ﺗوﺳط ﻓوم ھﺎی ﺗﯾﻐه ای ﺷﮑل که ﺳطح ﻓوق اﻟﻌﺎده ﻣﻧﺎﺳﺑﯽ ﺑرای وزن ھﺎی ﻣﺗوﺳط اﯾﺟﺎد ﻧﻣوده و دوام ﺑﺳﯾﺎر ﺑﺎﻻ ﺑرای ﺷﻣﺎ ﺑه ارﻣﻐﺎن ﻣﯽ آورد

تشک 

تشک طبی

فروش تشک 

خرید تشک

تشک برای کمر درد

تشكzest

http://kalaband.com

کالابند

کالا بند

kalaband

بالش

بالش طبی

تشک خارجی

تشک آلمانی

تشک زست

حبیب بازدید : 60 سه شنبه 17 آذر 1394 نظرات (0)

تشک  5Zستاره

سیستم فنربندی این تشک از جنس فیبر کربن می باشد که علاوه بر سبک بودن آن  مقاومت بالایی دارد.بین سیستم فنر بندی فوم های شبکه ای تزریق شده که این فوم ها باعث می شود که فنرها از حداکثر سهم به حداقل حد مجاز بازی نکند.و بازی فنر را به صفر می رساند.روی سیم فنربندی  یک لایه ترموفلت کار شده که وزن نقاط سنگین بدن به دیواره تشک متصل می کند به سیستم فنربندی تشک بعد از چند سال با مشکل روبرو نشود. با این تفاوت که تراکم فنربندی بیشتر شده است (810 فنر ) علاوه بر آن یک تشکچه از فوم سرد باکسی کول یک سمت آن کار شده است که باعث می شود 60 الی 70 درصد کش و قوس کمر بدن را پر می کند.در این مدل از نظر نرمی یک سمت تشک 30 تا 40 درصد با هم متفاوت است.

zest mattress ، تشک طبی زست ، تشک زست ، تشک ارتوپدیک                                      تشک zest

حبیب بازدید : 33 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

نکات قابل توجه تشک (بخش اول)

نوع تشک را با توجه به وضعیت جسمانی خود مشخص کنید:قبل از هر کاری باید با توجه به وضعیت جسمانی خود یک تشک مناسب انتخاب کنید.ممکن است شما دارای گودی کمر بوده یا دارای مشکلاتی در ناحیه کمر، گردن یا... باشید. در این صورت به شما توصیه می شود از میان طبی های بازار یک نمونه را انتخاب کنید.اما اگر مشکل خاصی ندارید می توانید با توجه به خواست و سلیقه خود یک نمونه را از بازار انتخاب کنید.

تشک زست                                     تشک zest

حبیب بازدید : 54 چهارشنبه 29 مهر 1394 نظرات (0)

منبع : تشک زست

نکاتی پیرامون مراقبت و نگهداری صحیح از تشک

 اجازه ندهید بچه ها از آن به جای تشک آکروبات بازی استفاده کنند.

 هر 6 ماه یکبار آنرا این رو و آنرو کرده و سر و ته نمایید.

هر 3 ماه یکبار هم از عرض و هم از طول ضربه های آرامی را به قسمت های مختلف آن وارد کنید.

 چگونه عمر تشک خوش خواب را افزايش دهيم؟

- همچنين جارو زدن از ايجاد آلرژي جلوگيري مي کند و از غبار، سلول هاي مرده پوست و هرگونه ذره و آلودگي و باگ که در تشک رخنه کرده است شما را خلاص مي کند.

- البته دقت کنيد براي جارو کشيدن تشک خوش خواب بايد سري مخصوصي استفاده کرده و از سري جاروبرقي که با آن فرش، پرده يا سراميک ها را جارو مي کشيد استفاده نکنيد.

- اگر تشک شما يک نفره است، براي جلوگيري از ساييدگي و پارگي هر چند وقت يک بار آن را 180درجه بچرخانيد و در ضمن آن را سر و ته کنيد

- اگر تشک دونفره است هم با وارد آوردن ضربه هاي آرام مي توانيد به حفظ فرم آن کمک کنيد. البته سر و ته و چرخاندن تشک هاي دونفره نيز مقدور است. اما بهتر است اين کار را به تنهايي انجام ندهيد. زيرا تشک هاي دو نفره بسيار سنگين هستند.

- سعي کنيد تشک را با دقت و لحاظ کردن برخي از نکات جابه جا کنيد. مثلا براي جابه جا کردن تشک بهتر است از پتو استفاده کنيد و هرگز آن را روي زمين نکشيد يا هل ندهيد.

- بهتر است از محافظ تشک يا کاور استفاده کنيد. زيرا استفاده از اين محافظ ها که معمولا ضد آب هستند از لک شدن آن جلوگيري و به حفظ شکل آن کمک مي کند. مي توانيد با شست و شوي کاور يا محافظ خيال خود را بابت تميزي تشک تا حدودي راحت کنيد.

- البته استفاده از کاور مانع ورود گرد و خاک و ... به بافت تشک مي شود.

- هرگز اجازه ندهيد بچه ها با پريدن روي خوش خواب از آن به عنوان توري آکروبات استفاده کنند. اين کار موجب مي شود فنر يا فوم تشک از بين برود يا دچار ايراد شود.

- ضمن اينکه به دليل خاصيت فنري تشک ممکن است اين جست و خيز کودکانه روي تشک باعث بروز صدماتي به کودکان شود.

- هنگامي که تشک را جابه جا مي کنيد مواظب باشيد رويه يا کاور تشک پاره نشود. زيرا ممکن است فوم يا فنرها از محل پارگي بيرون بزنند. در ضمن پارگي کاور يا غشا رويي تشک چهره زشتی را به تشک مي دهد.

-حتما تشک متناسب با سايز تخت خواب خود خريداري کنيد. خريد يک تشک با عرض160راي يک تخت با عرض 180 کاري غير منطقي است. اما مشاهده شده است که برخي از خريداران اين اقدام را انجام مي دهند. خريد يک تشک با اندازه غير استاندارد موجب مي شود که تشک روي سطح تخت حرکت کرده و محافظ ساييده شود

- هرگز غذا و نوشيدني را همراه خود روي تخت خواب نبريد. زيرا در صورت ريختن غذا و نوشيدني روي تشک مجبورید آن را بشوييد و در غير اين صورت تشک بوي غذا مي گيرد.

- تشک خوش خواب را نشوييد و اگر ناچار به اين کار شديد حتما اين کار را با مشورت فروشنده يا کارشناس انجام دهيد.

- در زمان حمل تشک خوش خواب بهتر است تشک خوش خواب خود را در وضعيت مسطح قرار دهيد در غير اين صورت حتما تشک را به جايي تکيه دهيد.

- هر از چند گاهي تشک را بدون کاور و محافظ در معرض نور آفتاب قرار دهيد. اين کار موجب مي شود تشک شما ميکروب زدايي شود.

-در صورت ريختن مايعات روي تشک حتما محل موردنظر را با دستمال مرطوب تميز کرده و تشک را با سشوار خشک کنيد. خيس و مرطوب ماندن تشک نه تنها به سلامت آن اسيب مي زند، بلکه موجب مي شود تشک بوي نم بگيرد.

-از زيپ و دکمه هاي روي تشک و کاور محافظت کنيد و در صورت بروز ايراد براي اين قسمت ها به سرعت براي رفع عيب يا تعويض زيپ اقدام کنيد. زيرا شما را براي تعويض کاور و محافظ يا شست و شوي آن دچار دردسر مي کند.

- سعي کنيد خوشبوکننده هاي شيميايي را زياد روي تشک نزنيد. زيرا ممکن است به تشک شما آسيب بزند. در ضمن برخي از اين خوشبوکننده ها ممکن است موجب بروز برخي از حساسيت ها براي شما شوند. زيرا در تماس مستقيم با بدن شما قرار مي گيرند.

 

تشک زست                           تشک طبی                                    تشک zest

 

حبیب بازدید : 44 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)

بهترین بالشت برای جلوگیری از پیدایش چین وچروک

قرار گرفتن صورت روي بالش در طول خواب شبانگاهي قطعا پس از مدتي خطوطي را روي صورت شما ايجاد مي کند مگر آنکه شما مهارت داشته باشيد تا در تمام طول شب به پشت بخوابيد . در اين ميان راه هايي هست که با انتخاب نوع بالش خود به کاهش ايجاد اين چين و چروک ها کمک کنيد .توجه شما را به متني مبني بر تاثيرنوع  بالش روي ايجاد چين و چروک جلب مي کنيم .هرچه بالش شما محکم تر باشد ، چين و چروک بيشتري روي پوست شما ايجاد مي شود .پس از بالش هاي نرم تري استفاده کنيد .مي توانيد از بالش هايي استفاده کنيد که در طول شبانه روز با صورت شما مطابقت ميکند و انعطاف دارد .بالش هاي کتان يا پنبه اي يا هر نوعي که جاذب رطوبت باشد ، پوست صورت شما را خشک تر مي کند .اگر از بالش هاي ساتن يا ابريشمي استفاده کنيد از ايجاد چين و چروک ممانعت خواهد کرد چرا که پوست صورت به جاي آنکه روي آن کشيده شود ، روي آن سر مي خورد .

اين پارچه ها کمتر رطوبت پوست را جذب مي کنند و کمتر باعث ايجاد چين و چروک مي شوند .اخيرا بالش هايي طراحي شده اند که متناسب با قسمت هاي استخواني و گوشتي صورت شکل گرفته است .به نحوي که فشاري روي قسمت هاي استخواني صورت وارد نشود .دانشمندان  اخيرا موفق به طراحي  بالش هايي شده اند که که از مواد خاصي ساخته شده است. اين مواد از ايجاد چين و چروک جلوگيري کرده و پوست را جوانتر مي کند. اين بالش ها پوششي دارند که از جنس مس اکسيد ساخته شده است.مس سلول هاي پوست را تحريک به توليد کلاژن مي کند و بدين ترتيب پوست جوانتر مي شود .

اما چه جنسي از بالش مناسب تر است؟

1) بالش هايي که از پَر، پُر شده است به نسبت نرم تر و البته گران ترند. شما اگر طرفدار بالشي سفت هستيد، مي توانيد از بالش تمام پر يا مخلوط پر و کرک استفاده کنيد. فقط اگر دچار حساسيت يا آلرژي هستيد بالش پر را به شما توصيه نمي کنيم.

 2) بالش هايي که از الياف پلي استر پر شده اند، نازک و نرمند و قيمت مناسبي دارند ولي اين گونه از بالش ها در اثر شست و شو دچار برآمدگي مي شوند که مي تواند براي گردن مضر باشد.

 3) بالش هاي اسفنجي که بسيار نرم و گران هستند و شکل هاي منحني مانندي دارند که پس از مدتي خوابيدن روي آن حالت سر را به خود مي گجيرند ولي بالش هاي اسفنجي نيز پس از مدتي استفاده و شست و شو جمع مي شوند. پس بهتر است پس از مدتي استفاده از بالش، براي راحتي و آسودگي بيشتر آن را عوض کنيد.

 

تشک زست                                  تشک طبی                            تشک اسفنجی

 

تشک zest

منبع : http://zestmattress.de

 

حبیب بازدید : 41 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)

تاثیر تشک سفت در افزایش کمردرد

تحقيقات نشان داده است كساني كه از درد قسمت تحتاني كمر خود رنج مي‌برند نبايد از تشك هاي سفت استفاده كنند.هر چند كه كارشناسان بهداشتي عموماً استفاده از تشك هاي سفت را توصيه مي‌كنند، اما براي كساني كه دچار درد در بخش تحتاني پشت خود هستند، استفاده از تشك هاي سفت باعث تشديد درد خواهد شد.دكتر فرانسيسكو كوواكس در پالماده در اسپانيا براي سنجش تاثير تشك سفت و نيمه سفت بر روي افراد 313 نفر را مورد آزمايش قرار داد.در اين بررسي به تعدادي از بيماران تشك سفت و به عده اي تشك نيمه سفت داده شد و از آنها درخواست شد كه هر روز ميزان درد قسمت تحتاني پشت خود را در زماني كه روي تشک دراز كشيده‌اند و بعد از برخاستن از خواب ثبت كنند. 

هر چند كه كارشناسان بهداشتي عموماً استفاده از تشك هاي سفت را توصيه مي‌كنند، اما براي كساني كه دچار درد در بخش تحتاني پشت خود هستند، استفاده از تشك هاي سفت باعث تشديد درد خواهد شد.بعد از گذشت سه ماه بررسي، اطلاعات به دست آمده از اين افراد نشان داد، گروهي كه از تشک هاي نيمه سفت استفاده كرده‌اند، در مقايسه با گروه ديگر كاهش قابل توجهي در ميزان درد كمر خود مشاهده كردند.به گفته دكتر كوواكس تشك هاي سفت در برابر قوس و انحناي طبيعي ستون فقرات انعطاف پذير نيست و در نتيجه به ستون فقرات و ماهيچه‌هاي اطراف آن در موقع خواب فشار بيشتري وارد مي کند كه در طول زمان به صورت درد بروز مي‌كند.

تشک سفت بخریم یا نرم

از آنجا که تاکنون، تحقيق و پژوهش کاملا معتبر و استانداردي براي تعيين نرمي و سفتي تشک‌ها وجود نداشته است، نمي‌توانيم يک نسخه واحد براي تمام افرادي که قصد خريد تشک دارند، ارائه دهيم و بگوييم خريد تشک سفت مناسب تر است يا نرم. البته با جمع‌آوري و کنار هم گذاشتن تمام اين تحقيق‌هاي کم، مي‌توانيم يک نتيجه نسبتا منطقي در اين زمينه بگيريم. بايد هنگام خريد و استفاده از تشک، نموداري را در نظر بگيريد که عدد صفر در اين نمودار به نرمي پنبه و عدد 10 در آن به سختي سنگ اختصاص داشته باشد. معمولا معتبرترين تحقيق‌ها ميان انواع تحقيق‌هاي صورت‌گرفته، نشان داده‌اند عدد 6، گزينه مناسب وبهتر اين نمودار براي سفتي تشک است يعني تشک مخصوص خواب بايد کمي از حد متوسط نرمي و سفتي، سفت‌تر باشد. اين حالت سفتي تقريبا شبيه سفتي تشک تخت معاينه در مطب پزشکان است. البته در پايان بيشتر اين تحقيق و پژوهش‌ها عنوان شده برخي افراد با استفاده از چنين تشک‌هايي با اين درجه از سفتي شرايط خوبي را پشت سر گذاشته‌اند و حال فيزيکي‌شان بهتر شده و بعضي‌ها هم با خوابيدن روي اين تشک‌ها وضع بدتري پيدا کرده‌اند. درنتيجه مي‌توان گفت خود شما بهترين ملاک و معيار تعيين سفتي و نرمي مناسب تشکتان هستيد. يعني بهتر است ابتدا، تشک اوليه خودتان را با همين درجه و شدت از سفتي که عنوان کرديم، تهيه کنيد و اگر ديديد اين درجه برايتان سفت يا نرم است،‌ تشک‌ بعدي‌تان را نرم‌تر يا سفت‌تر انتخاب کنيد.

 

تشک زست                                     تشک طبی                                  تشک فنری                       تشک zest

 

منبع : http://zestmattress.de

 

حبیب بازدید : 30 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)

چطور خوب و زود بخوابيم ؟

زمان زيادي طول مي کشد تا بخوابيد ؟ از خواب شبانه احساس رضايت نداريد ؟ اگر شما هم براي خوابيدن به ترفند هايي مثل شمارش گوسفندها متوصل مي شويد تا زودتر بخوابيد , اما موفق نشده ايد و نميتوانيد بخوابيد ; پيشنهاد مي کنيم اين مقاله را مطالعه کنيد و از راهکار هاي ارائه شده استفاده کنيد . پيش از اينکه اين نکات را مطالعه کنيد بايد بدانيد که فقط زماني که خوابتان مي‌آيد به رختخواب برويد

اتاق خواب آرام و راحت

اتاقي که بسيار گرم يا بسيار سرد است، به هيچ وجه براي خواب مناسب نيست. اگر هم نور صبحگاهي شما را اذيت مي‌کند، مي‌توانيد پنجره‌هاي اتاق را با پرده‌اي زيبا بپوشانید يا اگر سر و صداي بيرون عاملي مزاحم است، بهتر است از پنجره‌هاي دو جداره با انواع گوشي‌هاي مخصوص خواب استفاده نماييد.

چرت بعدازظهر ممنوع!

بدين ترتيب مطمئن خواهيد بود زماني که به استراحت نياز داريد، کاملاً خسته و خواب‌آلود هستيد. اگر هم به اين چرت بعد از ظهر به خصوص در روزهاي جمعه آن هم بعد از تناول يک غذاي ايراني مثل آبگوشت عادت کرده‌ايد، حداقل زمان خواب نيمروز خود را نهايتاً به يک ساعت يا کمتر کاهش دهيد و ترجيحاً آن را تا پيش از ساعت 15 به پايان برسانيد.

گرفتن دوش آب گرم

اگر به دنبال خوابي راحت هستيد از گرفتن دوش آب گرم آن هم حدوداً 90دقيقه پيش از خواب، غفلت نکنيد. بدين ترتيب با افزايش دماي خارجي بدن به کاهش دماي داخلي آن و بروز حالت خواب‌آلودگي کمک خواهيد کرد.

خورشيد؛ ساعت زيستي

صبح به محض آنکه از خواب برخاستيد، به بيرون رفته و 15 دقيقه را در زير نور آفتاب به سر ببريد. بايد به خود اجازه دهيد تا نور طبيعي خورشيد، ساعت زيستي شما را تنظيم مجدد کنيد و با اين تطبيق، به آرامش جسمي برسيد.

سحرخيز باش تا کامروا شوي

اگر واقعاً مي‌خواهيد از شر بي‌خوابي و بدخوابي راحت شويد بايد کمر همت ببنديد و صبح زود از خواب بيدار شويد. منظورمان از صبح زود، صبح زود سربازي، يعني ساعت 4صبح نيست، بلکه ساعت 6تا7زماني ايده‌آل براي برخاستن از خواب است. اگر هم به اين سبک زندگي عادت نداريد، بايد حداقل يک هفته‌اي به خود سختي بدهيد، ولي مطمئن باشيد نتيجه‌ي کار بهتر از هر قرص آرام‌بخش يا خواب‌آور موجود در بازار است!

 فقط 20دقيقه فرصت داريد!

اگر نمي‌توانيد در مدت زمان 20دقيقه به خواب ناز برويد، بلند شويد و دست به کار خسته‌کننده‌اي بزنيد تا چشمانتان گرم شود. نشستن در تاريکي شب يا خواندن دستورالعمل گارانتي يخچال و فريزر مي‌تواند کارهاي مفيدي باشند، البته به هيچ وجه خود را در معرض نورهاي تند و شديدي چون تلويزيون يا نمايشگر رايانه قرار ندهيد؛ زيرا اين دست نورهاي خيره‌کننده به مغز شما پيام بيدارباش را مخابره مي‌کنند.

ورزش پيش از خواب ممنوع!

از انجام تمرين‌هاي ورزشي، چهار ساعت پيش از خواب خودداري کنيد. گرچه ورزش‌هاي معمول مي‌تواند خستگي لازم را براي خوابي راحت تأمين کند، اما نبايد نزديک زمان خواب به آن‌ها همت گماريد. مي‌توانيد صبح زود يا بعد از ظهرها به ورزش بپردازيد.

 تشريفات ويژه براي خواب

مهم است که نشانه‌هايي به بدن نشان دهيد تا خود را براي خواب آماده نمايد. مطالعه 15دقيقه‌اي يا نوشيدن چاي بدون کافئين نظير انواع چاي سبز و دم نوش‌هاي گياهي، يا انجام تمرينات آرام‌بخش از اين موارد هستند.

 به برنامه روزانه وفادار باشيد

حتي اگر در تعطيلات آخر هفته هستيد نيز بکوشيد تا در بازه‌ زماني هميشگي از خواب بيدار شويد و به خواب برويد. اگر چرخه منظم خواب خود را حفظ کنيد، نه تنها مي‌توانيد حس بهتري داشته باشيد، بلکه تکليفتان با خودتان نيز روشن است.

 مواد غذايي محرک ممنوع!

چهار تا شش ساعت پيش از خواب، از مصرف مواد غذايي حاوي مواد محرک نظير کافئين دوري کنيد؛ زيرا اين مواد از به خواب رفتن شما جلوگیری مي‌کنند. به همين خاطر بايد از نوشيدن چاي، قهوه، نوشابه‌هاي گازدار، شکلات و برخي داروها پيش از خواب دوری کرد. از اين گذشته، کشيدن سيگار نيز خواب شما را با مشکل مواجه مي‌کند، حتي اگر به صورت تفریحی باشند. اصولاً اگر به خواب خوب دلبسته‌ايد بايد شب‌هنگام از خوردن غذاهاي سنگين يا مواد غذايي صنعتي نظير انواع سوسيس، کالباس و از آن بدتر همبرگر دوري کنيد؛ چون خوابتان با اختلال مواجه مي‌شود و از کابوس‌هاي شبانه نيز بي‌نصيب نخواهيد بود!از طرف ديگر قرار نيست خود را رنج بدهيد، اگر واقعاً گرسنه‌تان است و روده‌هايتان با همديگر کشتي مي‌گيرند، به يک خوراکي کوچک و ساده روي آوريد. مي‌گويند مصرف لبنيات مانند نوشيدن يک ليوان شير گرم بسيار مفيد خواهد بود. به خصوص اينکه اين دسته از مواد غذايي حاوي ماده‌اي به نام تريپتوفان است که خواب‌آوري طبيعي محسوب مي‌شود.

 تخت خواب فقط براي خواب!

به هيچ وجه محل خواب خود را به جايي براي تماشاي تلويزيون، مطالعه يا انجام بازي‌هاي ويدئويي با تلفن همراهتان تبديل نکنيد و فقط و فقط در آنجا بخوابيد. بدين ترتيب زماني که به تختخواب مي‌رويد، بدنتان مي‌داند که اکنون زمان خواب فرا رسيده است.

 تشک زست                        تشک طبی                     تشک zest

منبع : http://zestmattress.de

 

حبیب بازدید : 58 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)

بدون شک سرويس خواب شامل تخت، ميزتوالت و عسلي ها مهم ترين وسايل اتاق خواب هستند. تختخواب فضايي است که به بدن احساس راحتي و امنيت مي دهد و باعث مي شود که ما در حالت دراز کشيده، گردش خون مناسبي داشته باشيم و تسکين و آرامش را تجربه کنيم...پس بايد در انتخاب تختخواب دقيق بود و به موارد زيادي توجه کرد. اگر قصد خريد سرويس خواب داريد و سلامت و ايمني آن برايتان مهم است اين گزارش را تا انتها بخوانيد.براي انتخاب تختخواب مناسب اولين موضوعي که بايد مورد توجه قرار گيرد، اين است که چه کسي قرار است از آن استفاده کند.تختخواب بزرگ راحتي شما را تضمين مي کند ولي بايد به ابعاد اتاق خوابتان هم توجه کنيد. يک تخت بزرگ مي تواند تمام فضاي اتاق را بگيرد و رفت و آمد شما را مشکل کند. پس در زمان خريد و انتخاب تخت، اول به جثه فرد استفاده کننده و بعد به ابعاد اتاق خواب توجه کنيد.براي امتحان اندازه تخت بايد در نظر گرفت که شخص به راحتي بتواند در آن دراز بکشد و فضاي کافي در بالاي سر و قسمت پايين تخت داشته باشد. تخت هاي دو نفره نيز بايد به اندازه اي بزرگ باشد که هر دو در آن احساس راحتي کنند.

تختخواب ارگونوميک

براي تخت هاي يک نفره عرضي بين 90تا 110سانتي متر مناسب است. اگر چاق هستيد يا در خواب زياد غلت مي زنيد و حرکت مي کنيد بهتر است تختي با عرض 110سانتي متر انتخاب کنيد. تخت هاي دو نفره هم بايد عرضي بين 135تا 150سانتي متر داشته باشند.بهتر است طول تختخواب يک نفره براي جواني بلند قد 2متر باشد. براي بزرگسالاني با جثه متوسط، طولي به اندازه 190سانتي متر کافي است.ابعاد تخت هاي کودکان و نوزادان هم به سن و قد کودک بستگي دارد. نکته مهم ديگر، ارتفاع تختخواب است. تختخواب نبايد خيلي بلند يا خيلي کوتاه باشد، ارتفاعي بين 35تا 40سانتي متر براي تختخواب مناسب است تا رفتن به تخت و خارج شدن از آن و همين طور مرتب کردن روتختي و ملحفه ها براي شما راحت باشد.اگر شخصي که مي خواهد تختخواب بخرد، در تخت کم تحرک است اين ارتفاع مي تواند بين 50تا55 سانتي متر نيز باشد. براي چيدمان تختخواب هم بايد نکاتي را مد نظر داشته باشيد. تخت را بايد در اتاق به گونه اي قرار دهيد که قسمت سر به سمت ديوار باشد تا خارج شدن و داخل شدن از آن راحت باشد. قسمت بالايي تخت هم که معمولا مرتفع ترين بخش تختخواب است و همان قسمت سر يا قسمت بالش مي شود، مي تواند جدا يا چسبيده به ديوار باشد که با توجه به راحتي تان مي توانيد يکي از اين 2را انتخاب کنيد.

سلامت تختخواب

با توجه به اينکه تمايل داريد چه جنس تختخوابي بخريد، بايد اصول بهداشتي خاصي را در نظر بگيريد. چوب، ام دي اف و فرفورژه همچنان مهم ترين گزينه هاي شما هستند. اگر مي خواهيد تخت هاي چوبي يا ام دي افي بخريد که رنگ يا جلا خورده اند، دقت کنيد که بوي رنگ برايتان آزاردهنده نباشد. خجالت نکشيد، جلو برويد و تختخواب مورد علاقه تان را بوکنيد! اگر بوي ناخوشايندي به مشامتان خورد هرگز آن تخت را با فکر اينکه چون نو است بو مي دهد نخريد چون اين بو تا ماه ها باقي مي ماند و ممکن است واقعا روي کيفيت خوابتان تاثير بگذارد. اگر آسم يا آلرژي داريد هرگز نبايد در تختخوابي بخوابيد که بوي رنگ يا جلا مي دهد.نکته ديگر اينکه زير تختخواب بعد از مدتي محل تجمع گردوغبار و مايت ها مي شود و بايد مرتب گردگيري و نظافت شود. بنابراين موقع خريد دقت کنيد که در زير تخت حتما فضاي خالي وجود داشته باشد تا تميز کردن آن آسان باشد. براي اينکه بتوانيد به راحتي دستتان را زير تخت ببريد يا از جاروبرقي براي تميزکردن زير تخت استفاده کنيد بايد فاصله تخت تا زمين حداقل 30سانتي متر باشد.اگر قصد داريد تختخواب يا ميزتوالت چوبي دست دوم بخريد، حتما شکاف هاي اين وسايل را براي بررسي وجود حشره خونخواري موسوم به ساس تختخواب وارسي کنيد و در صورت وجود شکاف ها و درزها، حتي اگر از وجود ساس مطمئن نيستيد، براي احتياط مي توانيد اين لوازم را قبل از ورود به خانه با جاروبرقي پاکسازي و بعد سم پاشي کنيد. ساس تختخواب موجود خون آشامي است که در شکاف ها و درزهاي لوازم چوبي لانه و از خون انسان و ديگر حيوانات تغذيه مي کند.

ايمني تختخواب و ميز توالت

اگر مي خواهيد تختخواب فرفورژه يا همان فلزي بخريد حتما مراقب لبه هاي نوک تيز باشيد. به خصوص اگر بچه کوچک داريد بهتر است سرويس خوابي انتخاب کنيد که گوشه هاي منحني و نرم داشته باشد تا اگر پاي کسي لغزيد و روي لبه هاي تخت يا ميزعسلي افتاد آسيب جدي نبيند.نکته مهم ديگر آينه ميزتوالت است که مي تواند حوادث جبران ناپذيري به بار آورد. ميزتوالت هاي موجود در بازار 2دسته اند: گروهي که آينه به ميز متصل است و گروهي که آينه شان جداست و روي ميز قرار مي گيرد. بهترين انتخاب براي کساني که بچه کوچک دارند آينه هاي چسبيده به ميزتوالت است ولي اگر مدلي را پسنديده ايد که آينه از ميز جداست، حتما آن را با پيچ و مهره يا اتصالات ديگر به ديوار نصب کنيد تا ثابت شود و امکان سقوطش وجود نداشته باشد.

ميزهاي کنار تختخواب

ميز کنار تختخواب يا همان ميزعسلي، وسيله کمکي مهمي در اتاق خواب هرکس است. حتي مي توان گفت براي افراد مسن وجود اين نوع ميزها در اتاق خواب ضروري است چون مي توانند براي گذاشتن تلفن، ساعت، دارو و... از اين ميزها و کشوهاي آن استفاده کرد. براي اينکه استفاده از اين نوع ميزها راحت باشد، بايد براي انتخاب آن به موارد زير توجه کرد.

اندازه مناسب

سطح اين نوع ميز بايد فضاي کافي براي قراردادن وسايل مورد استفاده را داشته باشد. بايد حداقل طول و عرض سطح آن به ترتيب 50و 40سانتي متر باشد.ارتفاع ميزعسلي براي قابل رويت بودن و قابل دسترس بودن آسان وسايل روي آن در زمان دراز کشيدن روي تخت، بايد به اندازه کافي بلند باشد. براي اين امر، ارتفاعي بين 65تا70سانتي متر توصيه مي شود.براي جلوگيري از افتادن وسايل روي آن بايد حداقل 3لبه ميز کمي بلندتر از سطح آن باشد.همچنين توصيه مي شود که اين نوع ميز با زمين حداقل 18سانتي متر فاصله داشته باشد تا کار تميز کردن زير آن راحت و آسان باشد و نيازي به خم شدن زياد نباشد.براي اينکه از اين ميزها استفاده بهتري داشته باشيد، بايد حداقل يک کمد و يک کشو با دستگيره داشته باشند تا بتوانيد علاوه بر استفاده رويه (سطح) اين ميزها، از آنها براي نگهداري وسايل مورد نياز نيز استفاده کنيد.بهتر است ميز عسلي ها چرخ داشته باشند تا جابه جايي آنها راحت تر شود ولي براي اتاق خواب افراد مسن داشتن چرخ براي اين ميزها توصيه نمي شود چون آنها گاهي به اين ميزها تکيه مي کنند و شايد اين امر باعث حادثه شود.

 

تشک زست                                  تشک طبی                                   تشک فنری

 

 

تشک zest 

منبع : http://zestmattress.de

 

حبیب بازدید : 52 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)

کمبود خواب بر عملکرد سيستم ايمني بدن اثر دارد و براي پوست عوارض جبران ناپذيري به وجود مي آورد.به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران، سارا چالمرز (در تصوير) در يک مطالعه با هدف کشف اثرات کاهش خواب بر ذهن و بدن توانست به ميزان مشخص مورد نياز بدن به خواب دست يابد.

براي اين آزمايش، سارا چالمرز يک هفته  فقط شش ساعت در شب خوابيد و صبخ روز بعد با گرفتن عکس هاي متوالي از پوست صورت خود دريافت خواب کافي حتي اندکي به ميزان کمتر به شدت برروي پوست اثر مي گذارد.او با اسکن پوست خود از زواياي مختلف دريافت خواب به ميزان  ساعت در طول شبانه روز مي تواند طراوت و شادابي پوست را حظ کند اين در حالي است که خواب کمتر از اين ميزان ميزان قرمزي پوست و کدر شدن را افزايش مي دهد.نياز به خواب در ميان افراد جامعه مانند بسياري از ويژگي هاي فردي مثل قد، هوش و اندازه کفش متفاوت است. تعداد اندکي از مردم به خواب کم (4 تا 6 ساعت) و معدودي نيز به خواب زياد (9 يا 10 ساعت) نياز دارند. اما بدن اغلب مردم به مدت متوسط خواب (7 يا 8 ساعت) نياز دارد. بسياري از متخصصان خواب بر اين باورند که تقريبا همه مردم به حداقل 7 ساعت و نيم خواب نياز دارند تا بهترين عملکرد را داشته باشند. اين معياري خوب براي متوسط افراد است.

 

تشک زست                       تشک طبی                 تشک فنری

 

تشک zest

منبع : http://zestmattress.de

 

حبیب بازدید : 31 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)

تحريک جنسي

اين پديده چندان عجيب نيست و براي همه پيش مي آيد. مردها در شب و حين خواب تجربه ي نعوظ شبانه را دارند که يک پديده ي طبيعي است، چون خون نياز به اکسيژن پيدا مي کند و بنابراين نعوظ ناگهاني رخ مي دهد.اما اين پديده مخصوص آقايان نيست. خانم ها نيز در خواب چنين تجربه هايي را حين ديدن رويا پشت سر مي گذارند.اين پديده ناشي از هورمون هايي است که در حين شب ترشح مي شوند و مي توانند منجر به برانگيختگي جنسي شوند.

فلج خواب يا بختک

خيلي از افراد اين تجربه را پشت سر گذاشته اند و يا هر هفته تجربه مي کنند.پديده ي فلج خواب که در بين مردم به بختک معروف است در فاز خواب عميق بروز مي کند. در اين زمان از خواب، فرد متوجه مي شود که در حال رويا بيني است، به عنوان مثال کابوس وحشتناکي مي بيند و ناگهان متوجه مي شود که هيچ کدام واقعيت ندارد، اما قادر نيست عکس العملي نشان دهد، تکاني بخورد و حرکتي انجام دهد.افرادي که دچار فلج خواب مي شوند، هيچ حسي در بازوها و پاها ندارند و به طور کامل احساس فلج بودن مي کنند.اين افراد دچار وحشت زيادي مي شوند، چون توان هر نوع واکنش و حرکتي را از دست مي دهند و احساس مي کنند که جسمي سنگين روي قفسه ي سينه آنها افتاده و راه تنفس شان را بند آورده است.

فعاليت مغز براي سم زدايي از بدن

خوابيدن براي بدن لازم و ضروري است، بخصوص اينکه مغز در طول شب به طور باورنکردني فعال مي شود.در واقع مغز علاوه بر سازماندهي اطلاعات روزانه و طبقه بندي آنها، از طريق دستگاه لنفاوي به دفع سموم و عناصر غيرضروري بدن مي پردازد.به همين شيوه، پروتئين هاي حافظ مغز فعال تر شده و از ابتلا به بيماري آلزايمر پيشگيري مي کنند.

ترشح هورمون رشد در کودکان

کودکان براي رشد و بزرگ شدن نياز به خواب کافي و مناسب دارند، چون هورمون رشد که براي رشد استخوان ها و عضلات لازم است در حين خواب ترشح مي شود.البته بايد بدانيد که بافت هاي بدن افراد بزرگسال نيز در طول شب احيا مي شوند. به همين دليل نيز بدن نياز به خواب عميق دارد.

بلند شدن قد

همه ي ما در طول شب قد مي کشيم. در واقع ستون فقرات در طول شب براي نرمي خود اندکي شل شده و اين مسئله نيز به بزرگتر شدن اندازه ي ديسک هاي بين مهره اي منجر مي شود و در نهايت ما چند ميلي متر قد مي کشيم و بلندتر مي شويم.البته ديسک ها با آغاز روز به وضعيت اوليه خود برگشته و ما قد معمولي خود را باز مي يابيم.

دندان قروچه

دندان قروچه که با نام علمي «براکسيسم» شناخته مي شود، پديده اي است که در خواب نيز بروز مي کند. در اين صورت فرد در خواب، دندان هاي خود را به هم فشار داده و مي سايد.اين پديده که در اثر استرس و فشارهاي روحي بروز مي کند، مي تواند خفيف يا شديد باشد.در هر حال اين پديده در خواب بروز کرده و باعث ايجاد درد در ناحيه ي فک و مشکلات دنداني مي شود.

حرکت چشم ها

در فاز خواب عميق با وجود اينکه پلک ها روي هم هستند، اما چشم ها از حرکت نمي ايستند و مدام حرکت مي کنند.محققان هنوز در خصوص دلايل بروز اين پديده به اتفاق نظر نرسيده اند. برخي از متخصصان بر اين عقيده هستند که حرکت چشم به تحريک عصبي گسترده اي در خواب مربوط مي شود و فعاليت مغز به قدري شديد است که به بدن امکان سازمان دهي خاطرات و طبقه بندي اطلاعات را مي دهد.به همين دليل نيز بدن ما از نظر فيزيولوژيکي به خوابي آرام و عميق و احياکننده نياز دارد.

اسپاسم و گرفتگي عضلات

احتمالا تاکنون برايتان پيش آمده است که در خواب دچار اسپاسم ناگهاني عضلات شويد. اين اتفاق شايع است و خطري در پي ندارد.اين پديده ناشي از اتفاقي است که در بدن رخ مي دهد، يعني زماني که بدن، خود را براي تغييراتي که در خواب بروز مي کند آماده مي کند.سرعت عملکردهاي بدن کاهش پيدا مي کند و گاهي مغز اين وضعيت را مانند افتادن تعبير مي کند. به همين دليل بدن دچار گرفتگي و کرامپ عضلاني مي شود.


حرف زدن با صداي بلند

حتما براي شما هم پيش آمده است، شب کنار کسي بخوابيد که با صداي بلند در خواب حرف مي زند.اين مشکل بسيار رايج است و حتي مي تواند منجر به بروز اختلاف در بين زوج ها شود.برخي افراد صرفا کلمه هايي با صداي بلند مي گويند برخي ديگر جمله و برخي ديگر يک داستان کوچک تعريف مي کنند. اين مسئله نيز يکي ديگر از شگفتي هايي است که در خواب رخ مي دهد.کودکان براي رشد و بزرگ شدن نياز به خواب کافي دارند، چون هورمون رشد که براي رشد استخوان ها و عضلات لازم است در حين خواب ترشح مي شود

تشک زست                 تشک طبی                             تشک فنری                تشک zest

 

منبع : http://zest-mattress.com

حبیب بازدید : 28 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)

داشتن يک اتاق خواب رويايي کار چندان دشواري نيست تنها کافي است کمي بيشتر از گذشته به رنگ ها، دکوراسيون، چيدمان وسايل و نوع فرش، پرده و ملحفه هايي که براي تخت خواب تان استفاده مي کنيد دقت کنيد تا بتوانيد زيباترين، آرام ترين و رويايي ترين اتاق خواب جهان را در اختيار داشته باشيد.

1-بالش يعني آرامش

سعي کنيد براي تخت خواب تان تعداد زيادي کوسن و بالش هاي کوچک و بزرگ درنظر بگيريد. تماشاي اين بالش ها وقتي وارد اتاق خواب مي شويد حس آرامش، امنيت و خواب را به شما تلقين مي کند. بايد دقت کنيد انتخاب تعداد، سايز، شکل و رنگ اين بالش ها و کوسن ها نيز بسيار اهميت دارد. در حقيقت تناسب اين کوسن ها با تخت خواب شما و رنگ ملحفه ها، تشک و بالش شما در ايجاد فضايي آرام و دلنشين بسيار موثر است. بنابراين پيش از آن که دست به کار شويد دقت کنيد با کدام يک از انواع کوسن هاي گرد يا چهارگوش ارتباط بهتري داريد يا کدام سايز براي تخت شما مناسب تر است. سپس متناسب با رنگ تخت خواب تان براي اين کوسن ها رنگي را درنظر بگيريد. بهتر است از رنگ هايي مانند قهوه اي، طلايي، آجري، آبي و سبز براي تهيه اين بالش هاي کوچک استفاده کنيد.

2- قرمز و نارنجي را فراموش کنيد

رنگ هايي مانند قرمز و نارنجي و طيف هاي وابسته به آن از جمله رنگ هايي هستند که استفاده از آن ها در رنگ اتاق خواب مناسب نيستند؛ اين رنگ ها به دليل خاصيت نشاط آور و محرکي که دارند مانع از تمرکز فرد شده و موجب بروز اختلال در ساعت خواب او مي شوند؛ از اين رو طراحان دکوراسيون توصيه مي کنند تا از انتخاب رنگ ديوار، پرده ها، روتختي، فرش يا موکت به رنگ قرمز يا نارنجي در اتاق خواب پرهيز کنيد و به جاي آن از طيف رنگ هاي تسکين دهنده و آرامش بخش مانند آبي، بنفش و سبز براي رنگ آميزي و دکوراسيون استفاده کنيد. علاوه بر اين، طراحان بر اين باورند که استفاده از رنگ هاي تند و براق موجب انعکاس نور شده و در ساعت خواب مانع از تمرکز فرد و داشتن خوابي آرام و عميق مي شود.

3- چقدر خوب است منظم باشيد

مرتب بودن و چيدمان صحيح لوازم، لباس ها و اسباب در اتاق خواب يکي از مهم ترين اصول براي داشتن يک اتاق خواب رويايي است. به اعتقاد بسياري از طراحان دکوراسيون در صورتي که اتاق خواب، کمدها و قفسه هاي موجود در اين اتاق منظم و مرتب باشند افراد هنگام خواب احساس آرامش و امنيت بهتري دارند و راحت تر به خواب مي روند. بنابراين همواره کمدها، قفسه ها و وسايلي را که زير تخت تان نگهداري مي کنيد به صورت مرتب و منظم در فضاهاي موجود بچينيد. سعي کنيد وسايل، لباس ها و ابزاري را که به آن ها نياز نداريد از اتاق خواب دور کنيد و تا حد امکان از وسايلي نگهداري کنيد که نگهداري از آن ها براي شما ضروري است.

4-بايد با بالش و ملحفه تان دوست باشيد

يکي ديگر از مهم ترين نکاتي که به داشتن اتاق خوابي رويايي کمک مي کند، داشتن تختي آراسته با تشک، روتشکي، ملحفه و روبالشي هاي تميز و اتو کشيده است. هميشه به نظافت و تميزي ملحفه ها و روبالشي ها توجه کنيد زيرا آن ها نزديک ترين تماس را با پوست، مو و بدن شما دارند. سعي کنيد در انتخاب رنگ آن ها از رنگ هايي استفاده کنيد که آلودگي و کثيفي را به سرعت در خود نشان دهند. علاقه شما به رنگ بالش و ملحفه تاثير زيادي در تمرکز و عمق خواب تان دارد. بنابراين علاوه بر آن که به رنگ آن ها اهميت مي دهيد مراقب باشيد دستکم هر يک ماه يک بار تميزي و آراستگي آن ها را بررسي کرده و از تميزي آن ها مطمئن شويد.

 

تشک زست                      تشک طبی                           تشک فنری

          

تشک zest

 

منبع : http://zest-mattress.com

حبیب بازدید : 28 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)

حتماً مي دانيد که کمبود خواب باعث بدخلقي تان مي شود اما احتمالاً نمي دانيد که چه بلايي بر سر زندگي جنسي، حافظه، صورت و حتي توانايي تان براي کم کردن وزن مي تواند بياورد.

در زير به تاثيرات جدي و تعجب آور کمبود خواب اشاره مي کنيم:

1-کمبود خواب تمرکزتان را پايين مي آورد.

خواب نقش مهمي در فکر کردن و يادگيري دارد. کمبود خواب به طرق مختلف به اين فرايندهاي شناختي آسيب مي زند. اول اينکه، توجه و تمرکز، هوشياري، منطق و توانايي حل مشکل شما را مختل مي کند. همه اينها يادگيري را دشوارتر مي کند.دوم اينکه، چرخه هاي مختلف خواب در طول شب در تحکيم خاطرات در ذهن نقش دارند. اگر به اندازه کافي نخوابيد، نمي توانيد چيزهايي که در طول روز ياد گرفته ايد يا تجربه کرده ايد را به خاطر آوريد.

2- کمبود خواب منجر به مشکلات جسماني متعدد و جدي مي شود.

اختلالات خواب و کمبود خواب مزمن مي تواند شما را در معرض مشکلات جدي زير قرار دهد:
بيماري قلبي، حمله قلبي، نارسايي قلبي، تپش قلب، فشارخون بالا، سکته و ديابت طبق برآورد محققان، 90درصد از افراد مبتلا به بي خوابي، يک مشکل جدي ديگر سلامتي نيز دارند.

3- کمبود خواب روابط را مختل مي کند.

متخصصين خواب مي گويند که کمبود خواب در مردان و زنان منجر به کاهش ميل جنسي ميشود. خالي شدن انرژي بدن، خواب آلودگي و بالا رفتن فشار روحي ازجمله عوامل دخيل در آن است.براي مرداني که مبتلا به آپنه خواب هستند، مشکل تنفسي ايجاد شده حين خواب که آن را مختل ميکند نيز مي تواند عامل ديگري در اين کاهش ميل جنسي باشد.در تحقيقي که در سال 2002به چاپ رسيده، مشخص شده است که بسياري از مرداني که دچار آپنه خواب هستند، سطح پاييني از تستوسترون دارند. در اين تحقيق، تقريباً نيمي از مرداني که از آپنه خواب جدي رنج مي بردند، ميزان بسيار پاييني تستوسترون حين خواب توليد مي کردند.

4- خواب آلودگي افسرده کننده است.

کمبود و اختلالات خواب به مرور زمان مي تواند منجر به علائم افسردگي شود. در تحقيقي که در در امريکا انجام گرفت، مشخص شد افرادي که تشخيص افسردگي يا اضطراب براي آنها داده شده بود، به ميزان بيشتري نسبت به ديگران کمتر از شش ساعت در شبانه روز مي خوابيدند.متداولترين اختلال خواب که بي خوابي است، با افسردگي ارتباط مستقيم دارد. در يک تحقيق که انجام شد انهايي که دچار بي خوابي بودند، پنج برابر سايرين به افسردگي دچار مي شدند. درواقع، بي خوابي معمولاً يکي از اولين علائم افسردگي به شمار مي آيد.بي خوابي و افسردگي همديگر را تقويت مي کنند. به اين ترتيب که کمبود خواب علائم افسردگي را افزايش داده و افسردگي خوابيدن را مشکلتر مي کند. درمان مشکلات خواب مي تواند به بهبود افسردگي افراد و علائم آن نيز کمک کند و برعکس.

5- کمبود خواب پوستتان را پير مي کند.

احتمالاً برايتان پيش آمده است که بعد از چند روز بيخوابي، زير چشم هايتان تيره شده و چشم هايتان پف کند. اما مشخص شده است که کمبود خواب مزمن مي تواند منجر به ايجاد خط و چروک روي پوست و تيره شدن و گود رفتن زير چشم شود.وقتي به اندازه کفي نمي خوابيد، بدنتان مقدار بيشتري هورمون استرس، يعني کورتيزول، ترشح مي کند. کورتيزول اگر بيش از اندازه توليد شود، کلاژنهاي پوست که پروتئيني است که موجب صافي پوست شده و قابليت ارتجاعي آن را حفظ مي کند، را تجزيه مي کند.کمبود خواب همچنين باعث مي شود بدن مقدار کمي هورمون رشد ترشح کند. اين هورمون در جواني موجب رشد مي شود و با بالا رفتن سن افزايش حجم عضلاني بدن، ضخيم تر کردن پوست و تقويت استخوان ها کمک مي کند. هورمون رشد طي خواب عميق در بدن توليد مي شود.

6- کمبود خواب فراموش کارتان مي کند.

سعي داريد حافظه تان را قوي نگه داريد؟ پس به اندازه کافي بخوابيد.دانشمندان و محققان امريکايي و فرانسوي در سال 2009 دريافتند که اتفاقات مغز که «امواج تيز» ناميده مي شوند مسئول استحکام مغز است. اين امواج اطلاعات دريافتي را هم از هيپوکمپوس به نئوکورتکس مغز مي فرستد که حافظه درازمدت در آنجا ذخيره مي شود. اين امواج معمولاً در عميق ترين سطوح خواب اتفاق مي افتند.

7- کمبود خواب منجر به افزايش وزن مي شود.

صحبت از وزن که مي شود، هر چقدر بخوابيد، وزن کم مي کنيد. کمبود خواب با افزايش اشتها و گرسنگي و در نتيجه آن چاقي در ارتباط است. طبق تحقيقي که در سال 2004انجام گرفت، کساني که کمتر از 6ساعت در شبانه روز مي خوابيدند، 30درصد احتمال چاق شدن بيشتري نسبت به آنهايي که هفت تا نه ساعت مي خوابيدند داشتند.تحقيقات جديد بر رابطه بين خواب و پپتيدهايي که اشتها را تنظيم ميکند در حال انجام است. آنزيم گرلين گرسنگي را تحريک کرده و لپتين پيام سيري را به مغز ميفرستد و اشتها را سرکوب مي کند. کمبود خواب با کاهش لپتين و افزايش گرلين در بدن همراه است.

8- کمبود خواب خطر مرگ را افزايش ميدهد.

در يک تحقيق انگليسي، محققان تاثير الگوهاي خواب بر مرگ و مير بيش از 10000کارمند دولت انگليس را در بيش از دو دهه، بررسي کردند. نتايج اين تحقيق که در سال 2007به چاپ رسيد، نشان داد که آنهايي که خواب خود را از هشت ساعت به پنج ساعت و کمتر کاهش داده اند، خطر مرگ خود را به کليه دلايل دوبرابر افزايش داده اند. به طور ويژه، کمبود خواب، احتمال مرگ و ميرهاي ناشي از بيماريهاي قلبي و عروقي را دوبرابر مي کند.

9- کمبود خواب بر قضاوت شما اثر مي گذارد، مخصوصاً درمورد خوابيدن!

کمبود خواب مي تواند بر تفسير شما از اتفاقات مختلف اثر بگذارد. اين توانايي شما براي داشتن قضاوت هاي درست را از بين مي برد و باعث مي شود نتوانيد موقعيت هاي مختلف را به خوبي ارزيابي کرده و هوشمندانه درمورد آنها تصميم بگيريد.کساني که کمبود خواب دارند، در ارزيابي اينکه کمبود خواب واقعاً چه بلايي سرشان مي آورد، معمولاً قضاوت درستي ندارند. در دنياي پرسرعت امروز، خيلي ها بخاطر مشغله هاي فراوان با کمبود خواب مواجه هستند. اما متخصصين اعتقاد دارند که اگر تصور مي کنيد با کمتر خوابيدن هنوز مي توانيد خوب کار کنيد، اشتباه مي کنيد. و اگر کارتان چيزي است که ارزيابي سطج کاراييتان اهميت زيادي دارد، اين اشتباه بسيار بزرگي است.تحقيقات نشان مي دهد که کساني که شش ساعت به جاي هفت يا هشت ساعت در شبانه روز ميخوابند، به مرور زمان احساس ميکنند که به آن کمبود خواب عادت کرده اند اما اگر به تستهاي مربوط به هوشباري ذهني و عملکرد اين افراد نگاهي بيندازيد، خواهيد ديد که رفته رفته کاراييشان پايين تر مي آيد

تشک زست                              تشک طبی                                    تشک zest

 

منبع : http://zest-mattress.com

حبیب بازدید : 30 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)

همه ما از حالات متعدد فعاليت مغز شامل خواب و بيداري، تهييج و حتي درجات مختلف روحيه از قبيل نشاط، افسردگي و ترس آگاه هستيم. تمام اين حالات از نيروهاي فعال کننده يا مهارکننده مختلف ناشي مي شوند که معمولاً در داخل خود مغز توليد مي شوند.خواب به عنوان يک حالت ناخودآگاهي تعريف مي شود که با تحريکات حسي مناسب بتوان آن را به بيداري تبديل کرد. خواب را بايد از اغما تمييز داد که يک حالت نا خودآگاهي است که شخص را نمي توان از آن بيدار کرد. بايد دانست که خواب از دو مرحله خواب عميق و خواب REM تشکيل شده است که به طور يک در ميان نسبت به يکديگر در طي شب حاصل مي شوند.

خواب عميق:
اين خواب بسيار استراحت بخش بوده و با کاهش تنوس رگهاي خوني محيطي و کاهش بسياري از اعمال نباتي ديگر بدن همراه است. به طوري که فشار خون، تعداد ضربان قلب و متابوليسم پايه به ميزان 20تا30 درصد کاهش پيدا مي کند. به اين نوع خواب، خواب با امواج آهسته نيز مي گويند چون منحني امواج مغزي در اين حالت بسيار آهسته مي باشد.

خواب REM :

در يك خواب شبانه طبيعي دوره هاي خواب REM به مدت 5تا30 دقيقه به طور متوسط هر 90 دقيقه يک بار ظاهر مي شود و اولين دوره آن 80تا100دقيقه بعد از به خواب رفتن شخص به وجود مي آيد. هنگامي که شخص بسيار خسته است مدت هر دوره خواب REM بسيار کوتاه بوده و حتي ممکن است وجود نداشته باشد. از طرف ديگر به تدريج که شخص استراحت مي کند مدت دوره هاي خواب REM به مقدار زياد افزايش مي يابد. خواب REM داراي چند ويژگي است:
· معمولاً با رويا همراه است.
· ضربان قلب و تنفس نامنظم مي شود.
· بيدار کردن شخص نسبت به خواب آهسته مشکلتر است. با اين وجود انسان معمولاً در هنگام صبح در جريان خواب REM از خواب بيدار مي شود.
· با وجود تنوس عضلاني در سراسر بدن، معدودي حرکات عضلاني نامنظم به ويژه حرکات سريع چشم Rapid eye movement ايجاد مي شود. به همين دليل به آن خواب REM گويند.
· مغز در جريان اين نوع خواب بسيار فعال است و متابوليسم مغز ممکن است تا ?? درصد افزايش يابد. به طوري که امواج مغزي شبيه حالت بيداري است و اين يک مسأله متناقض است که با وجود فعاليت بارز مغز، فرد کماکان در خواب به سر مي برد.

تئوري خواب:
قطع عرضي تنه مغز در ناحيه وسط پل مغزي سبب مي شود که فرد هيچگاه به خواب نرود. به عبارت ديگر به نظر مي رسد که مرکز يا مراکزي در زير ناحيه پل مغزي وجود دارند که با مهار کردن ساير قسمتهاي مغز به طور فعال موجب خواب مي شوند. اين تئوري موسوم به تئوري فعال براي خواب است. تحريک برخي نواحي از تنه مغز مانند هسته هاي سجافي Raphe))، بخش Rostra هيپوتالاموس در ناحيه فوق کياسمايي مي تواند خوابي شبيه خواب طبيعي ايجاد نمايد. مشاهدات نشان مي دهد که نورون هاي موجود در هسته Raphe سروتونرژيک هستند به عبارت ديگر در پايانه عصبي اين نورونها ميانجي عصبي سروتونين ترشح مي شود که با توليد خواب ارتباط دارد. به طوري که اگر دارو هاي بلوکه کننده سروتونين (مثل رزرپين) را به يک حيوان آزمايشگاهي بدهيم مشاهده خواهيم کرد که حيوان براي چند روزي نمي تواند بخوابد.بنابراين مي توان نتيجه گرفت که هنگامي که مراکز خواب فعال نيستند هسته هاي مشبکي مزانسفالي و پل مغزي در اثر فعاليت تحريکي و خودبه خودي، قشر مغز و سيستم عصبي محيطي را فعال نگه مي دارند. و هر دوي اينها سيگنالهاي فيدبکي مثبت را مجدداً به همان هسته هاي مشبکي فرستاده و آنها را باز هم بيشتر فعال مي کنند. بدين ترتيب همين که حالت بيداري شروع شد به علت وجود فيدبکهاي مثبت سيستم عصبي تمايل به ادمه هشياري دارد.
اما پس از آنکه مغز براي چندين ساعت به حالت فعال باقي ماند حتي نورونهاي موجود در داخل سيستم فعال کننده هسته هاي مشبک ظاهراً خسته خواهند شد و از طرفي عوامل ديگري مراکز خواب را فعال مي کنند. در نتيجه دوره فيدبکي مثبت بين هسته هاي مشبکي مزانسفالي و قشر مغز و همچنين دوره فيدبکي مثبت بين اين هسته ها و سيستم عصبي محيطي مسدود مي شوند و اثرات مهاري مراکز خواب رشته کار را به دست مي گيرند و منجر به عبور سريع از حالت بيداري به حالت خواب مي گردند.

اثرات فيزيولوژيک خواب:

خواب داراي دو نوع اثر مهم فيزيولوژيک بر روي سيستم عصبي و ساير بخش هاي بدن مي باشد. به نظر مي رسد اثر اول مهمتر باشد زيرا شخصي که نخاعش در گردن قطع شده هيچگونه اثرات فيزيولوژيکي که قابل انتساب به دوره بيداري و خواب باشد در قسمتي از بدن که در زير محل قطع قرار گرفته نشان نمي دهد. اين فقدان خواب و بيداري موجب بروز هيچگونه آسيب قابل توجه اي در اندام هاي بدن نمي گردد.بيداري طولاني، اغلب همراه با اختلال پيشرونده اعمال رواني بوده و گاهي حتي موجب فعاليت هاي رفتاري غير طبيعي سيستم عصبي مي شود. همه ما با کندي جريان فکر پس از يک بيداري طولاني آشنا هستيم. علاوه بر آن شخص مي تواند پس از بيداري اجباري به مدت طولاني، به شدت تحريک پذير شده و يا حتي دچار اختلالات رواني يا پسيکوز Psychosis)) شود.

 

تشک زست                          تشک استاندارد

   تشک زست                                               تشک zest

حبیب بازدید : 29 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)

داشتن خواب کافي و منظم نه تنها باعث رشد جسمي و فکري کودک مي شود ، بلکه براي آرامش و رفاه او نيز بسيار مفیداست. خواب منظم کودک ، براي پدر و مادر نيز آرامش بخش است. اما براي رسيدن به اين هدف بايد سلسله کار هايي انجام شود که در اين مطلب به طور کامل به توضيح آن مي پردازيم.
نظم حقيقي شكل خواهد گرفت و با بزرگتر شدن كودكتان ، تغيير خواهد كرد ، اما اصول به همان صورت باقي مي ماند . در اين مرحله سني ، برنامه منظم زمان خواب ، ممكن است شامل مراحل پوشيدن لباس خواب ، مسواك زدن دندان هاي كودك و خواندن قصه جذابي براي او باشد . همچنين ممكن است برنامه منظم خواب از نظر شما شامل حمام كردن ، داستان گفتن ، نوشيدن يك ليوان آب و گفتن داستان ديگري باشد . اين بستگي به خود شما دارد ، كه بخواهيد عمل خوابيدن سريعتر و آسانتر انجام شود ، و يا براي تنوع ، 20 تا 30 دقيقه را به كودكتان اختصاص داده و برايش قصه بگوييد ، او را در آغوش بگيريد و با هم باشيد .

اگر قبل از خواب ، ساعتي را به بازي آرامي اختصاص دهيد ، برنامه خواب منظم به بهترين نحوه انجام خواهد شد . اين عمل باعث پايين آوردن سطح فعاليت كودكتان شده و سيستم عصبي او را آرام مي سازد . بازي هاي پر تحرك ، بدو بدو ، غلغلك دادن و حتي تماشاي فيلمي پر تحرك ، باعث تأخير در عمل خوابيدن و ايجاد بد خوابي مي شود . مثال هاي زير ، باعث ايجاد نظم در جريان خوابيدن شده و نه تنها براي كودكتان ، بلكه براي شما نيز مفيد خواهد بود :

حذف يا محدود كردن محتويات شيشه شير

اگر كودك شما هنگام خوابيدن نياز به شيشه دارد اطمينان حاصل كنيد كه درون شيشه فقط آب است . شير ، غذاي كمكي ، يا آب ميوه اطراف دندان هاي كودك جمع شده و باعث كرم خوردگي دندان حتي در نوزادان مي شود.

پيشنهاد تنقلات

تنقلات سبكي كه شامل پروتئين و كربوهيدرات است ، مانند تكه كوچكي پنير و كمي نان گندم ، باعث خواب شده و كمك مي كند تا كودك ، تمام شب را بخوابد . كربوهيدرات ، باعث خواب آلودگي شده و پروتئين ، مقدار قند خون را تا زمان صبحانه ثابت نگه مي دارد . حتماً بعد از خوردن نان و پنير ، دندان هاي كودك را مسواك بزنيد .

 حمام آب گرم قبل از خواب

با افزايش تدريجي دماي بدن كودكتان ، او را آماده خوابيدن كنيد . همچنين بازي با اسباب بازي هايش در حمام به او آرامــــش مي دهد .

تنظيم زمان خواب و پيروي از آن

اگر برنامه منظم خواب از الگويي طبيعي و مستحكم پيروي كند ، ساعت بدن كودك به سرعت خود را با آن برنامه سازگـار مي سازد .

هشدار قبل از خواب

درست قبل از ساعت خواب ، توجه كودكتان را به اين مسأله جلب كنيد كه روز در حال تمام شدن است . ممكن است كودك شما هنوز براي قضاوت خيلي كوچك باشد . بنا بر اين به طور مثال اگر بگوييد5 دقيقه بيشتر به زمان خواب نمانده ، احتمالاً برايش قابل درك نخواهد بود . در عوض با ربط دادن موارد گوناگون به يكديگر ، مي توانيد زمان را به كودكتان بياموزيد . براي شروع اولين قسمت از برنامه منظم خواب ، اسباب بازي ها را جمع كنيد ، و به اين ترتيب برنامه منظمتان را با علامتي كه حاكي از تمام شدن روز باشد شروع مي كنيد . برخي از والدين ، نزديك شدن به زمان خواب را با استفاده از زنگ ساعت گاز آشپزخانه نشان مي دهند . به اين ترتيب كودك ياد مي گيرد كه صداي زنگ به معني زمان خواب است . از آنجا كه كودك مي داند شما نمي توانيد با گاز و دستگاه هايي از اين قبيل بحث كنيد ، متعاقباً به شي ء سوم شخص اجازه داده مي شود تا زمان را اعلام كرده و ميل به اعتراض را كاهش دهد .

پوشيدن لباس خواب

لباس هاي راحت و بدون بند انتخاب كنيد كه نه زياد گرم و نه نازك باشد .

خواندن داستان مورد علاقه كودكان

خواندن داستان براي كودك نوپايتان ، برنامه فوق العاده آرامش بخشي است . به خصوص اگر داستان مورد علاقه اش را انتخاب كرده باشيد ، مانند داستان شنگول و منگول . توجه داشته باشيد كه كودك شما ، با بزرگتر شدن ، داستان هاي بيشتر و متنوع تري از شما مي خواهد .

 اطمينان از تنها نبودن كودك

خرس اسباب بازي يا عروسك مورد علاقه اش ، باعث راحتي و آرامش ، هنگام خوابيدن مي شود .

حذف يا محدود كردن محتويات شيشه شير

اگر كودك شما هنگام خوابيدن نياز به شيشه دارد اطمينان حاصل كنيد كه درون شيشه فقط آب است . شير ، غذاي كمكي ، يا آب ميوه اطراف دندان هاي كودك جمع شده و باعث كرم خوردگي دندان حتي در نوزادان مي شود.

تشک طبی                       تشک فنری     تشک زست                      تشک zest

 

حبیب بازدید : 67 دوشنبه 23 شهریور 1394 نظرات (0)

FLEXIBLE

تشک فول ارتوپدیک و تمام طبی و کاملا راحت و ریلکس به علت داشتن فنرهای منفصل تمام نقا بدن را به صورت استاندارد و هفت ناحیه پر کرده و هیچگونه فشاری به ستون فقرات و ماهیچه های اطراف آن وارد نمی شود...

تشک زست

تشک zest

 

حبیب بازدید : 77 دوشنبه 23 شهریور 1394 نظرات (0)

تشک  5Zستاره

تشک طبی با کیفیت زست دارای فنرهای مقاوم از جنس کربن که لابه لای آنها فوم کشی شده می باشد و تحمل وزن 90 کیلوگرم در هر متر مربع را دارند. روی سطح تشک یک تشکچه، به قطر 4 سانتی متر از فوم سرد تعبیه شده که باعث می شود هنگامیکه روی سطح تشک دراز می کشید گودی گردن و گودی کمر و گودی زیر زانو توسط این فوم پر شود و ستون فقرات در راستای استاندارد خود قرار بگیرد. این خصوصیت فوق العاده این تشک را جزء تشک های اورتوپدیک قرار داده است . دارای سوپاپ تهویه هوا می باشد . پارچه صد در صد کتان، آنتی باکتریال و ضد حساسیت که مشتعل نمی شود و دارای لایه های ترموباند (تقسیم فشار و وزن) می باشد . یک خرید خوب با گارانتی 10 ساله می باشد . (2 سال اول تعویض و 8 سال خدمات پس از 

تشک                      تشک زست                        تشک zest

حبیب بازدید : 44 شنبه 26 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

منو 1

تشریفات مجالس

پلوها

باقالی پلو با گوشت گوسفندی، زرزشک پلو با مرغ،شیرین پلو با مرغ

آلبالو پلو با مرغ یا کوفته ریزه ، مرصع پلو با مرغ،پلو زعفرانی و ته چین مرغ زعفرانی

خورش ها : فسنجان با مرف یا گوشت

کباب ها: جوجه کباب 60%

خوراک ها:سبزیجات خام و پخته

با دسر : ژله،کارامل،پلمبیر

با سالاد: پاستا،سالاد اندونزی،سالاد کلم،سالاد فصل

پذیرایی عصرانه: میوه های فصل 4 نوع،شیرینی خشک،کیک انتخابی مراسم بر اساس ژورنال،2 نوع آب میوه طبیعی و نوشیدنی گرم به صورت سلف سرویس

نوشیدنی در زمان شام: نوشابه قوطی،دوغ لیوانی،آب معدنی

گل آرایی: میزهای پذیرایی مهمان ها ، میز شام ، ورودی

سرویس کامل پذیرایی : میز و صندلی مدل لهستانی ، میز شام با نور پردازی

شف اندیش فرانسوی و سرویس کامل غذا خوری در طرح ها و مدل های مختلف

 

تشک زست                                        تشک zest

حبیب بازدید : 24 شنبه 26 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

تشک

پریمیر

بافت پوشش تشک،الکتریسته ساکن را از حریم بدن شما دور می سازد و به شما راحتی  و استراحت را نیز باز می گرداند.

این تشک هرگونه استاندارهای پزشکی ارتوپدی را رعایت کرده است ،فنرهای مقاوم همراه با تیغه های تکیه گاه از جنس فوم فوق متراکم که به بهترین شکل ممکن جاسازی شده در سطح تکیه گاه شما بسیار موثر است.

تشک زست                            تشک zest

http://zest-mattress.com

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 239
  • بازدید کلی : 2,435