loading...
کالای خواب،خرید کالای خواب،بالش،تشک
حبیب بازدید : 31 شنبه 25 مهر 1394 نظرات (0)

تحريک جنسي

اين پديده چندان عجيب نيست و براي همه پيش مي آيد. مردها در شب و حين خواب تجربه ي نعوظ شبانه را دارند که يک پديده ي طبيعي است، چون خون نياز به اکسيژن پيدا مي کند و بنابراين نعوظ ناگهاني رخ مي دهد.اما اين پديده مخصوص آقايان نيست. خانم ها نيز در خواب چنين تجربه هايي را حين ديدن رويا پشت سر مي گذارند.اين پديده ناشي از هورمون هايي است که در حين شب ترشح مي شوند و مي توانند منجر به برانگيختگي جنسي شوند.

فلج خواب يا بختک

خيلي از افراد اين تجربه را پشت سر گذاشته اند و يا هر هفته تجربه مي کنند.پديده ي فلج خواب که در بين مردم به بختک معروف است در فاز خواب عميق بروز مي کند. در اين زمان از خواب، فرد متوجه مي شود که در حال رويا بيني است، به عنوان مثال کابوس وحشتناکي مي بيند و ناگهان متوجه مي شود که هيچ کدام واقعيت ندارد، اما قادر نيست عکس العملي نشان دهد، تکاني بخورد و حرکتي انجام دهد.افرادي که دچار فلج خواب مي شوند، هيچ حسي در بازوها و پاها ندارند و به طور کامل احساس فلج بودن مي کنند.اين افراد دچار وحشت زيادي مي شوند، چون توان هر نوع واکنش و حرکتي را از دست مي دهند و احساس مي کنند که جسمي سنگين روي قفسه ي سينه آنها افتاده و راه تنفس شان را بند آورده است.

فعاليت مغز براي سم زدايي از بدن

خوابيدن براي بدن لازم و ضروري است، بخصوص اينکه مغز در طول شب به طور باورنکردني فعال مي شود.در واقع مغز علاوه بر سازماندهي اطلاعات روزانه و طبقه بندي آنها، از طريق دستگاه لنفاوي به دفع سموم و عناصر غيرضروري بدن مي پردازد.به همين شيوه، پروتئين هاي حافظ مغز فعال تر شده و از ابتلا به بيماري آلزايمر پيشگيري مي کنند.

ترشح هورمون رشد در کودکان

کودکان براي رشد و بزرگ شدن نياز به خواب کافي و مناسب دارند، چون هورمون رشد که براي رشد استخوان ها و عضلات لازم است در حين خواب ترشح مي شود.البته بايد بدانيد که بافت هاي بدن افراد بزرگسال نيز در طول شب احيا مي شوند. به همين دليل نيز بدن نياز به خواب عميق دارد.

بلند شدن قد

همه ي ما در طول شب قد مي کشيم. در واقع ستون فقرات در طول شب براي نرمي خود اندکي شل شده و اين مسئله نيز به بزرگتر شدن اندازه ي ديسک هاي بين مهره اي منجر مي شود و در نهايت ما چند ميلي متر قد مي کشيم و بلندتر مي شويم.البته ديسک ها با آغاز روز به وضعيت اوليه خود برگشته و ما قد معمولي خود را باز مي يابيم.

دندان قروچه

دندان قروچه که با نام علمي «براکسيسم» شناخته مي شود، پديده اي است که در خواب نيز بروز مي کند. در اين صورت فرد در خواب، دندان هاي خود را به هم فشار داده و مي سايد.اين پديده که در اثر استرس و فشارهاي روحي بروز مي کند، مي تواند خفيف يا شديد باشد.در هر حال اين پديده در خواب بروز کرده و باعث ايجاد درد در ناحيه ي فک و مشکلات دنداني مي شود.

حرکت چشم ها

در فاز خواب عميق با وجود اينکه پلک ها روي هم هستند، اما چشم ها از حرکت نمي ايستند و مدام حرکت مي کنند.محققان هنوز در خصوص دلايل بروز اين پديده به اتفاق نظر نرسيده اند. برخي از متخصصان بر اين عقيده هستند که حرکت چشم به تحريک عصبي گسترده اي در خواب مربوط مي شود و فعاليت مغز به قدري شديد است که به بدن امکان سازمان دهي خاطرات و طبقه بندي اطلاعات را مي دهد.به همين دليل نيز بدن ما از نظر فيزيولوژيکي به خوابي آرام و عميق و احياکننده نياز دارد.

اسپاسم و گرفتگي عضلات

احتمالا تاکنون برايتان پيش آمده است که در خواب دچار اسپاسم ناگهاني عضلات شويد. اين اتفاق شايع است و خطري در پي ندارد.اين پديده ناشي از اتفاقي است که در بدن رخ مي دهد، يعني زماني که بدن، خود را براي تغييراتي که در خواب بروز مي کند آماده مي کند.سرعت عملکردهاي بدن کاهش پيدا مي کند و گاهي مغز اين وضعيت را مانند افتادن تعبير مي کند. به همين دليل بدن دچار گرفتگي و کرامپ عضلاني مي شود.


حرف زدن با صداي بلند

حتما براي شما هم پيش آمده است، شب کنار کسي بخوابيد که با صداي بلند در خواب حرف مي زند.اين مشکل بسيار رايج است و حتي مي تواند منجر به بروز اختلاف در بين زوج ها شود.برخي افراد صرفا کلمه هايي با صداي بلند مي گويند برخي ديگر جمله و برخي ديگر يک داستان کوچک تعريف مي کنند. اين مسئله نيز يکي ديگر از شگفتي هايي است که در خواب رخ مي دهد.کودکان براي رشد و بزرگ شدن نياز به خواب کافي دارند، چون هورمون رشد که براي رشد استخوان ها و عضلات لازم است در حين خواب ترشح مي شود

تشک زست                 تشک طبی                             تشک فنری                تشک zest

 

منبع : http://zest-mattress.com

برچسب ها تشک زست , تشک zest ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 248
  • بازدید کلی : 2,444