loading...
کالای خواب،خرید کالای خواب،بالش،تشک
حبیب بازدید : 58 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)

بدون شک سرويس خواب شامل تخت، ميزتوالت و عسلي ها مهم ترين وسايل اتاق خواب هستند. تختخواب فضايي است که به بدن احساس راحتي و امنيت مي دهد و باعث مي شود که ما در حالت دراز کشيده، گردش خون مناسبي داشته باشيم و تسکين و آرامش را تجربه کنيم...پس بايد در انتخاب تختخواب دقيق بود و به موارد زيادي توجه کرد. اگر قصد خريد سرويس خواب داريد و سلامت و ايمني آن برايتان مهم است اين گزارش را تا انتها بخوانيد.براي انتخاب تختخواب مناسب اولين موضوعي که بايد مورد توجه قرار گيرد، اين است که چه کسي قرار است از آن استفاده کند.تختخواب بزرگ راحتي شما را تضمين مي کند ولي بايد به ابعاد اتاق خوابتان هم توجه کنيد. يک تخت بزرگ مي تواند تمام فضاي اتاق را بگيرد و رفت و آمد شما را مشکل کند. پس در زمان خريد و انتخاب تخت، اول به جثه فرد استفاده کننده و بعد به ابعاد اتاق خواب توجه کنيد.براي امتحان اندازه تخت بايد در نظر گرفت که شخص به راحتي بتواند در آن دراز بکشد و فضاي کافي در بالاي سر و قسمت پايين تخت داشته باشد. تخت هاي دو نفره نيز بايد به اندازه اي بزرگ باشد که هر دو در آن احساس راحتي کنند.

تختخواب ارگونوميک

براي تخت هاي يک نفره عرضي بين 90تا 110سانتي متر مناسب است. اگر چاق هستيد يا در خواب زياد غلت مي زنيد و حرکت مي کنيد بهتر است تختي با عرض 110سانتي متر انتخاب کنيد. تخت هاي دو نفره هم بايد عرضي بين 135تا 150سانتي متر داشته باشند.بهتر است طول تختخواب يک نفره براي جواني بلند قد 2متر باشد. براي بزرگسالاني با جثه متوسط، طولي به اندازه 190سانتي متر کافي است.ابعاد تخت هاي کودکان و نوزادان هم به سن و قد کودک بستگي دارد. نکته مهم ديگر، ارتفاع تختخواب است. تختخواب نبايد خيلي بلند يا خيلي کوتاه باشد، ارتفاعي بين 35تا 40سانتي متر براي تختخواب مناسب است تا رفتن به تخت و خارج شدن از آن و همين طور مرتب کردن روتختي و ملحفه ها براي شما راحت باشد.اگر شخصي که مي خواهد تختخواب بخرد، در تخت کم تحرک است اين ارتفاع مي تواند بين 50تا55 سانتي متر نيز باشد. براي چيدمان تختخواب هم بايد نکاتي را مد نظر داشته باشيد. تخت را بايد در اتاق به گونه اي قرار دهيد که قسمت سر به سمت ديوار باشد تا خارج شدن و داخل شدن از آن راحت باشد. قسمت بالايي تخت هم که معمولا مرتفع ترين بخش تختخواب است و همان قسمت سر يا قسمت بالش مي شود، مي تواند جدا يا چسبيده به ديوار باشد که با توجه به راحتي تان مي توانيد يکي از اين 2را انتخاب کنيد.

سلامت تختخواب

با توجه به اينکه تمايل داريد چه جنس تختخوابي بخريد، بايد اصول بهداشتي خاصي را در نظر بگيريد. چوب، ام دي اف و فرفورژه همچنان مهم ترين گزينه هاي شما هستند. اگر مي خواهيد تخت هاي چوبي يا ام دي افي بخريد که رنگ يا جلا خورده اند، دقت کنيد که بوي رنگ برايتان آزاردهنده نباشد. خجالت نکشيد، جلو برويد و تختخواب مورد علاقه تان را بوکنيد! اگر بوي ناخوشايندي به مشامتان خورد هرگز آن تخت را با فکر اينکه چون نو است بو مي دهد نخريد چون اين بو تا ماه ها باقي مي ماند و ممکن است واقعا روي کيفيت خوابتان تاثير بگذارد. اگر آسم يا آلرژي داريد هرگز نبايد در تختخوابي بخوابيد که بوي رنگ يا جلا مي دهد.نکته ديگر اينکه زير تختخواب بعد از مدتي محل تجمع گردوغبار و مايت ها مي شود و بايد مرتب گردگيري و نظافت شود. بنابراين موقع خريد دقت کنيد که در زير تخت حتما فضاي خالي وجود داشته باشد تا تميز کردن آن آسان باشد. براي اينکه بتوانيد به راحتي دستتان را زير تخت ببريد يا از جاروبرقي براي تميزکردن زير تخت استفاده کنيد بايد فاصله تخت تا زمين حداقل 30سانتي متر باشد.اگر قصد داريد تختخواب يا ميزتوالت چوبي دست دوم بخريد، حتما شکاف هاي اين وسايل را براي بررسي وجود حشره خونخواري موسوم به ساس تختخواب وارسي کنيد و در صورت وجود شکاف ها و درزها، حتي اگر از وجود ساس مطمئن نيستيد، براي احتياط مي توانيد اين لوازم را قبل از ورود به خانه با جاروبرقي پاکسازي و بعد سم پاشي کنيد. ساس تختخواب موجود خون آشامي است که در شکاف ها و درزهاي لوازم چوبي لانه و از خون انسان و ديگر حيوانات تغذيه مي کند.

ايمني تختخواب و ميز توالت

اگر مي خواهيد تختخواب فرفورژه يا همان فلزي بخريد حتما مراقب لبه هاي نوک تيز باشيد. به خصوص اگر بچه کوچک داريد بهتر است سرويس خوابي انتخاب کنيد که گوشه هاي منحني و نرم داشته باشد تا اگر پاي کسي لغزيد و روي لبه هاي تخت يا ميزعسلي افتاد آسيب جدي نبيند.نکته مهم ديگر آينه ميزتوالت است که مي تواند حوادث جبران ناپذيري به بار آورد. ميزتوالت هاي موجود در بازار 2دسته اند: گروهي که آينه به ميز متصل است و گروهي که آينه شان جداست و روي ميز قرار مي گيرد. بهترين انتخاب براي کساني که بچه کوچک دارند آينه هاي چسبيده به ميزتوالت است ولي اگر مدلي را پسنديده ايد که آينه از ميز جداست، حتما آن را با پيچ و مهره يا اتصالات ديگر به ديوار نصب کنيد تا ثابت شود و امکان سقوطش وجود نداشته باشد.

ميزهاي کنار تختخواب

ميز کنار تختخواب يا همان ميزعسلي، وسيله کمکي مهمي در اتاق خواب هرکس است. حتي مي توان گفت براي افراد مسن وجود اين نوع ميزها در اتاق خواب ضروري است چون مي توانند براي گذاشتن تلفن، ساعت، دارو و... از اين ميزها و کشوهاي آن استفاده کرد. براي اينکه استفاده از اين نوع ميزها راحت باشد، بايد براي انتخاب آن به موارد زير توجه کرد.

اندازه مناسب

سطح اين نوع ميز بايد فضاي کافي براي قراردادن وسايل مورد استفاده را داشته باشد. بايد حداقل طول و عرض سطح آن به ترتيب 50و 40سانتي متر باشد.ارتفاع ميزعسلي براي قابل رويت بودن و قابل دسترس بودن آسان وسايل روي آن در زمان دراز کشيدن روي تخت، بايد به اندازه کافي بلند باشد. براي اين امر، ارتفاعي بين 65تا70سانتي متر توصيه مي شود.براي جلوگيري از افتادن وسايل روي آن بايد حداقل 3لبه ميز کمي بلندتر از سطح آن باشد.همچنين توصيه مي شود که اين نوع ميز با زمين حداقل 18سانتي متر فاصله داشته باشد تا کار تميز کردن زير آن راحت و آسان باشد و نيازي به خم شدن زياد نباشد.براي اينکه از اين ميزها استفاده بهتري داشته باشيد، بايد حداقل يک کمد و يک کشو با دستگيره داشته باشند تا بتوانيد علاوه بر استفاده رويه (سطح) اين ميزها، از آنها براي نگهداري وسايل مورد نياز نيز استفاده کنيد.بهتر است ميز عسلي ها چرخ داشته باشند تا جابه جايي آنها راحت تر شود ولي براي اتاق خواب افراد مسن داشتن چرخ براي اين ميزها توصيه نمي شود چون آنها گاهي به اين ميزها تکيه مي کنند و شايد اين امر باعث حادثه شود.

 

تشک زست                                  تشک طبی                                   تشک فنری

 

 

تشک zest 

منبع : http://zestmattress.de

 

برچسب ها تشک زست , تشک zest ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 244
  • بازدید کلی : 2,440